Hulpmiddelen visitatie
Op deze pagina zijn hulpmiddelen te vinden die de OVN ontwikkeld of verzameld heeft. Deze kunnen van pas komen bij de voorbereiding van visitatie of bij het doorvoeren van verbeteringen bij adviezen die je in je visitatierapport ontvangen hebt.
Voor elk kwaliteitsaspect in de normen- en waarderingssystematiek zijn hieronder hulpmiddelen benoemd die je kunt gebruiken om er invulling aan te geven in je eigen praktijk of die je op maat kunt maken voor jouw praktijk. Bijvoorbeeld: je kunt de VIM-procedure (zie 3) toepasselijk maken voor je eigen werkwijze en deze als bewijs toevoegen aan het digitale visitatiesysteem.
Voor elk kwaliteitsaspect in de normen- en waarderingssystematiek zijn hieronder hulpmiddelen benoemd die je kunt gebruiken om er invulling aan te geven in je eigen praktijk of die je op maat kunt maken voor jouw praktijk. Bijvoorbeeld: je kunt de VIM-procedure (zie 3) toepasselijk maken voor je eigen werkwijze en deze als bewijs toevoegen aan het digitale visitatiesysteem.
- Dossiervoering
- Richtlijn Optometrische dossiervoering
- AVG, OVN-brochure ‘Privacybescherming door de optometrist’ met voorbeelden van: een privacyverklaring; een praktijkfolder/ informatiebrief; een verwerkingsregister; een verwerkersovereenkomst; en een overzicht van bewaartermijnen.
- Zorgprocessen en werkafspraken
- Meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling
- Hygiëne: Leidraad protocol infectiepreventie eerstelijns paramedische praktijk en Handvatten voor optometrische zorg in de eerstelijn
- OVN standaard voor verwijsbrief
- Modelovereenkomst van opdracht (voor werken in opdracht) voor paramedici voor praktijkmedewerking of waarneming
- Functieomschrijving intramurale optometrist (2014)
- Informatie over de Wkkgz en OVN-brochure ‘Ben jij Wkkgz-proof?‘
- Professioneel omgaan met incidenten en calamiteit
- Zorginhoudelijk afstemming
- Naleven van richtlijnen
- Instrumenten, apparatuur en diagnostische farmaca
- Optometrische Basis Onderzoek (OBO) (praktijkuitrusting)
- Informatie over de Wkkgz en OVN-brochure ‘Ben jij Wkkgz-proof?‘ (bekwaam, onderhoud)
- Positief werkklimaat
- Werkoverleg – organisatorische zaken
- Kennisdeling
- Vakblad De Optometrist
- Vakblad De Oogarts
- Begeleiden stagiaires optometrie
- Inzet commissie beroepsvereniging
- collegiaal consult, casusbespreking, intervisie (omschrijving KP)
- Reflectie individueel functioneren
- Zorg en commercie gescheiden
- Cliëntperspectief in kaart (laten) brengen
- Klachten en signalen van onvrede
- Klachten- en geschillenloket Paramedici
- Laat zien dat je bent aangesloten met het KLP logo op je site! Laat hierbij ook je KP-nummer zien, bijvoorbeeld met je digitale KP-sticker.
- Toegangstijd en wachttijd optometrische zorg
- Beleidsregel toezichtkader zorgplicht zorgverzekeraars Zvw - TH/BR-025, zie artikel 9 en 10 voor de toegangs- en wachttijden volgens de Treeknormen.
- Voorlichting, advies en samen beslissen